Bussminuter


Ni vet det där med bussminuter? En bussminut är ju typ 3 vanliga minuter. I alla fall i Sverige. Tyvärr har begreppet bussminuter fått en helt annan dimension här.
Imorse skulle vi ta halv-tio-bussen mot metron. Jag stod på trottoaren vid 09:20. När kom bussen? JO 09:50! KUL (?)...

Till slut kom vi i alla fall fram, och då var det värt all väntan. Hittade ett jättebra glass-ställe (italiens äldsta enligt skylten). :) Bilder finns på Kajsas blogg.

Sen skulle jag tyvärr med samma buss hem igen. Hade gott om tid när jag kom till busshållplatsen vid 14:00. Läste på LIVE-skylten för att se hur många bussminuter det var kvar... och det stod ingenting... bara ett namn på en hållplats. Så jag letade upp en engelsktalande kvinna och frågade vad det betydde. Hon svarade: "att det inte kommer någon buss".. okej? När kom bussen den här gången? JO 14:45... SUCK...

Spenderade sedan eftermiddagen/kvällen med att leka med barnen. Jag och Sara försökte oss på charader. Det gick väl sådär. Så vi ändrade lite i reglerna och bestämde att man fick sjunga. Då gick det hyfsat bra, Disneysångerna är ju de samma oavsett land. 




SUPERGOD middag också förövrigt; Pasta med musslor, sen mozzarella, prosciutto och bröd... Buonissima!

 


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha vad tråkigt, aja roligt att det var värt att se då.

Vad är kajsas blogg? :)

2009-10-07 @ 10:52:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0