Till avdelning onödiga inlägg


uäääh.. ni vet när man är så mätt att man får ont i solarplexus? När man har mat ända upp i bröstkorgen och måste lägga sig ner på rygg tills det sjunker undan? Så kändes det efter middagen idag. Vi åt kyckling, ugnsrostad potatis och sallad. Det låter ju inte så "tungt", men de hade köpt hem vitt "pizzabröd" också. Det är som pizza utan fyllning men med olja och salt. However, i närheten av det där brödet tappar jag helt självbehärskningen. 

Som tur är sjunker all mättnad undan så småningom, så nu har jag hunnit återhämta mig och fortsatt på godiset ;)
Tur att jag köpte med mig mina två kilo fudge... 

 

Det är ett helt företag med fem barn kan jag säga.. Imorgon till exempel:

Farfarn till barnen hämtar Emma och Luna på dagis och kör hem dom.
Jag hämtar Edoardo och tar bussen med honom till badhuset.
Silvia hämtar Sara och Giorgia på skolan och möter oss på badhuset.
Där byter vi så hon tar alla tre till simningen medan jag kör hem bilen och passar Emma och Luna hemma tillsammans med barnens mormor.
Vid sju kör jag tillbaka till badhuset och hämtar upp alla fyra och åker hem.

Krångligt? Jovars.

Som tur är är Edoardo lätthanterlig (så länge man har med Nintendon), så det ska nog inte bli några problem...


Mitt minne är inte att lita på i sådana här viktiga frågor.

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Martine

haha låter underbart, krävs en hel del planering för så många barn.. Men tur att du har lätthanterliga Eduardo i allafall.. Puss och kram

2009-10-15 @ 01:29:02
Postat av: Issa

TVÅ KILO FUDGE!? Fy fan vad gott :D



Men du, har du luskat ut vad grisen säger än? Vill ha uppdatering på hur det går med ditt uppdrag ;)

Pusspuss

2009-10-15 @ 01:55:04
Postat av: Evelina

haha, GÖTT att du får köra då, lite olagligt kanske? :P

MEN det ör tur för dig att jag kommer om 6 DAGAR så att jag kan hjälpa dig! :D <3<3<3<3<3<3

2009-10-15 @ 09:26:32
Postat av: Walhlstedtskan

Hej Cörn! Låter som att du har det bra! Var rädd om min Kaj och var rädd om dig!

Puss och kram Sara!

2009-10-15 @ 15:02:04
URL: http://wahlstedt-wahlstedt.blogspot.com
Postat av: Farmor

Hej Cornelia.

Pappa har just visat mig hur jag får kontakt.

Det var roligt.

Ha det riktigt bra och ta vara på sommarvärmen.

Här är det bara några få plussgrader, blåser och regnar på älgjägarna.

Massor med kramar från Farmor

2009-10-16 @ 11:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0