klantig som få.


FAN. upptäckte idag att jag glömt laddaren till kameran hemma... innebärande: inga fler nya bilder på bloggen på ett tag. Ska försöka hushålla med de jag tagit hittills så att det inte bara blir en massa text.

Har lite ont i halsen idag. Tror att Luna har smittat mig. Hon har gått omkring och snorat sen jag kom hit och haft feber. Be för att det inte är svinis!

Annars har dagen varit bra, Kajsa kom hit vid 10-snåret, och vi tog en promenad i området. Kollade in supermarket, och tog en cappuccino på ett fik. Sedan hem hit och fixade lite lunch. Varmt och skönt som vanligt.


Att parkera i färdriktningen är inget krav här, så här ser det ut överallt.

Sedan passade jag Eduardo och Luna medans Silvia hämtade de andra 3. Lekt och ritat en massa idag. Och övat italienskan med Giorgia som ville att jag skulle hjälpa henne med sin italienskaläxa. Det innebar att jag skulle läsa högt och hon skriva. AS-svårt dock, eftersom jag skulle läsa hennes kråkor till handstil ( en sjuåring som skriver skrivstil ).


Söta Giorgia utanför skolan

När barnen ätit sin mat, (här äter barnen först, går och lägger sig och SEN kan vi äta, vilket blir vid typ halv-nio-snåret) gjorde Silvia iordning vår mat. Friterade oliver, friterade risbollar med tomat och mozzarella i och friterade potatisbollar med mozarella. Antagligen inte lika hälsosamt som det var gott.

Har sovmorgon imorgon med. UNDERBART? jaaa. plus att jag ska flytta hem till barnens farföräldrar imorgon (nu bor jag ju hos fastern), det blir skönt att komma till ett ställe där det är meningen att jag ska stanna ett tag... Så jag kan packa upp. Nu bor jag fortfarande i resväskan.

JUST DET, höll på att glömma, EVELINA; de har tictac med melonsmak här! De är tom godare än apelsin. :)


Kul att jag får så många kommentarer också, mysigt att få höra hur NI har det med, :)

PUSS <3




Kommentarer
Postat av: Martine

Haha, härligt att du får hjälpa till med italienska läxan.. måste varit OTROLIGT svårt!

Middagen låter som en höjdare.. hoppas på att de inte äter så varje dag. Förövrigt "dina" barn är så otroligt söta så man bara vill äta upp dem!



P.s Det är svinkallt här, var ute och gick med nelson i vinterjackan nyss!

2009-09-30 @ 00:02:52
Postat av: EVELINA

Du, vi kan göra en deal. jag skickar dig din sladd, du skickar mig melon tictac! :D

PÖSS

2009-09-30 @ 18:17:21
Postat av: Issa

Tsss, Martine gick i vinterjacka, vilken mes! Jag gick för bövelen barfota från Friskis nu ikväll.



(Och nej, det var inte frivilligt - någon hade tagit mina skor)

2009-09-30 @ 21:16:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0