Vila!

Vila, vila, vila! Det är viktigt när man är sjuk har jag hört. Så nu har jag legat hemma mest hela helgen och kurerat mig med te, apelsiner och halstabletter. Och det gav resultat! Idag mår jag bättre och vågade mig till och med ut på stan en sväng. :) Tog favoritlatten på Piazza Navona i solen, handlade lite godsaker på Supermarket och åkte sen hem igen. Skönt med lite frisk luft.

Igår kom mitt paket från mamma och pappa! :D Ett bud lämpade av tio kilo ren lycka utanför vår dörr på morgonkvisten... Mer specifikt:
* Ett kilo lösgodis, ett kilo fudge, djungelvråls-/zoo-/fruxo- och pimpimklubbor, 3 pingvinstänger, fyra rullar nougador, 2 rullar center, två paket fiberhavregryn, tre förpackningar med makrill i tomatsås, ett chokladhjärta, två påsar torrjäst, ett paket pärlsocker, en tub räkost, tre påsar OLW-dip, två klänningar, ett par tajts, två språkböcker, en bok om konst och arkitektur, en cosmopolitan och så anledningen till att det kom ett paket över huvud taget: mitt italienska simkort!  

TACK MAMMA OCH PAPPA! <3

Idag har vi firat Emmas treårsdag också! :) Jag köpte en stor låda med playdo-deg och tillbehör, det var uppskattat! Kanske inte av Silvio som förbjudit det hemma, men vad fan. Jag är ju svensk. Och dessutom blond. Då är det svårt att förstå sånt... ;)

I förbifarten:
Jag har blivit onödigt bra på inbakade flätor. Pillar med de dagligen nu för tiden. Så här såg Giorgia ut i håret igår:



Sötnos är hon. :)

Puss och kram!

Kommentarer
Postat av: Ia

Oj du, inget dåligt paket! =) Betyder ankomsten av simkortet att det numera går att ringa dig? Nummer i så fall please ;)

Mailar dig snart ang resan o så, har haft fullt upp med jobbet på sistone (skräll).. Har inte bokat nåt än men lutar åt april :)

Saknar dig <3

puss

2010-02-08 @ 03:59:50
Postat av: Pappa

Hej vännen!

Va' bra att du passade på att återhämta lite under helgen. Det är nog ända sättet att bli frisk från förkylningar.

Vi var nere på Hammarö igår, vi var ut till fyren Mamma och jag. -4 och strålande sol.

Det är skönt att komma ut sånna där iktigt sköna vinterdagar. Vi hade inget fika med oss tan det blev bara en promenad i solen.

Det var isigt och så, men det var lite öppet vatten utanför strandlinjen. ritigt vackert att titta ut över den isiga vänern.

Synd att om där indkraftverken på Gässlingegrundet syns så väl. Var inte medveten om att dom står där.

Ha en bra vecka nu när du piggnat till.

Puss, papps

2010-02-08 @ 07:33:27
Postat av: Cornelia

Njeea, jag màste fylla pà den fòrst, just nu kan jag nàs pà mitt svenska nummer. :) Det làter fint med april, fòrhoppningsvis varmt och skònt dà ocksà! Evelina verkar sugen pà att komma pà min fòdelsedag, och det àr bara kul om ni sprider ut besòken lite. :)

PUSS

2010-02-08 @ 08:10:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0