Älg till middag

Helgen är öööver. Imorgon står klockan på 06:30! Fast det är inge synd om mig, jag går säkert och lägger mig igen, en timme senare, och sover till elva...

Lördagen spenderade jag på stan. :) Provade bussförbindelserna härifrån för första gången. Det tar tio-minuter-en-kvart att gå till busshålplatsen, men sen går det två bussar till Cornelia-stationen, så man behöver inte vänta så länge. Vädret var inte helt mysigt däremot, så jag kom på mig själv med att halvspringa mellan affärerna och höjdpunkten blev cappuccinon på McCafé. Nej, men ärligt talat så är vädret väldigt opålitligt här nu, typiskt aprilväder. Ena stunden skiner solen, sen tar det tio minuter och så står man i en hagelstorm.


Så mysigt var vädret när jag väntade på bussen. Spöregn blandat med hagel.

Idag gick mycket av tiden till att förbereda inför middagen! Var tvungen att åka och handla, för hälften av ingredienserna saknades, och då fick jag handla inför nästa vecka samtidigt. Det tog nog två timmar att hitta allt. Giorgia hjälpte mig med förberedelserna i form av skalande av potatis, sötpotatis, fänkål och morötter, göra iordning en sallad och en avokadosås. Det blev bra alltsammans och alla åt upp och var nöjda! Lite svårt med köttet, jag är ju verkligen ingen mästerkock, men det ordnade sig.
Förutom matlagning har jag börjat med uppackningen idag också. Det är dock väldigt omotiverande att packa upp när det inte finns någonstans att göra av grejerna. De har inte fått upp hyllor och dyligt än, och inte heller fixat garderoben. Men det kommer väl så småningom.
Varsågod Martine! :)
 
Mitt rum...

...badrum...

... och det som ska bli garderoben!

Godnatt alla!


Kommentarer
Postat av: Pappa

Va' fint du har det, inte alls lika stkigt som du brukar ha det hemma.

Förstår att det är träligt att det inte finns hyllor och så för kläderna, får hoppas att Silvio kommer på att det faktiskt behövs sånt åxå.

Vädert var ju spännande! Kul att du får improvisera lite när det gäller kläderna då du ska ut!

Lavv joo!

Puss

2010-01-11 @ 09:10:45
Postat av: Issa

Ska det där föreställa en garderob!? Det ser ju jäääättestort ut. Härligt, då har du inga problem att få plats med allt du shoppar ;)



Och tänka sig, tydligen kan Italien också ha dåligt väder! Då är det ju nästan bättre här, det börjar ju bli varmt nu, bara 10-15 minusgrader!

Kramar

2010-01-11 @ 23:45:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0