Lärdiglagavongole!

Idag gick vi upp extra tidigt för att åka till havet. Vi packade en massa godsaker och satte oss i bilen, det tog ca 15 minuter tills vi var framme. Det var inte många människor där, inte så konstigt kanske men vi fick sällskap av en man med sin hund. Vid stranden plockade vi snäckor och doppade fötterna :) kort kommer här:


Jag hoppar undan vågorna









Eftersom vi åkte så tidigt var vi tillbaka runt 12, så då åkte vi till affären och köpte Vongole och resemat till mig! :)

Här kommer LÄR DIG LAGA VONGOLE! :D

Du behöver:
Vongole (små musslor)
Vitlök
Olivolja
Lite chili
Persilja
Spaghetti

1. Börja med att sköja musslorna. Lägg dem sedan i blöt med mycket salt, då blir de rena, i ca 30 minuter.  Skölj sedan av dem igen.

2. Lägg musslorna i en stekpanna och häll på ganska mycket vatten, de ska nu koka tills dem öppnat sig.



3. När de har öppnat sig häll av nästan allt vatten och tillsätt mycket olivolja häll samtidig i vitlöken (hela) och lite chili. låt koka ca 10 min.



4. Koka pastan medans vongolen kokar!



5. När pastan har kokat och hällts av rör man ner vongolen i grytan med pasta.
Sen hackar man persilja och blandar i.



6. SERVERA och ät med glädje eftersom du har lyckats laga detta allderles själv! 



Jag flyger hem idag, så nu ska jag ner och packa medas Cornelia ska spela poker! 

CIAO // Evelina :)  

Kommentarer
Postat av: Martine

Söta bilder på dig Cörny;) och nu vet jag hur jag lagar pasta vongole, väldigt viktig kunskap!

2010-03-24 @ 22:54:01
Postat av: mamma

Älskar steg för steg-bilder med dig på!

2010-03-25 @ 10:25:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0