Cykelutflykt, utekväll och shopping

Lördag morgon träffade jag Armando och Lovisa vid Piazza San Giovanni för en utflykt till Via Appia Antica. Planen var att hyra cyklar och sen åka och titta på katakomber och andra kulturskatter. Tyvärr var det stängt för att det var helgdag. Men någon kyrka, lite ruiner och en massa fin natur fick vi se i alla fall. Strålande väder var det också. :)








Efter cyklingen blev det lite stressigt att skynda hem, duscha, göra sig iordning, och ta sig hem till Lovisa. Jag sov hos henne, så jag var tvungen att släppa av bilen och övernattningsutrustning där först. Då fick jag en liten överaskning i form av en försenad födelsedagspresent! :D Vi har ju inte haft chansen att fira mig än, så det fick kvällen ägnas åt. Jag fick ett bodybutter med medföljande läppbalsam från BodyShop och en JÄTTElåda med Baci! (Mina absoluta favoritpraliner) Så söta är dom, mina vänner! <3
Utekvällen var grejt! Hann med drinkhävning i Trastevere, livsfarliga bilfärder samt massor av dans!
Vi var hemma i sängen vid kvart i sju imorse, så jag känner mig lite slö idag. Får bli en tidig kväll.
Tog nästan inga bilder dock. Men det gjorde Lovisa, så dem hamnar väl på Facebook så småningom.



Efter ett par timmars sömn, och en cappuccino i Villa Pamphili-parken, åkte jag och Lovisa en sväng till Porta di Roma, som är ett stort shoppingcenter ett par mil utanför stan. :) Där spenderade vi den här eftermiddagen och kom inte hem förrän vid halv-nio-snåret.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: mamma

oj, oj... livsfarliga bilfärder!??? Nu kommer vi och hämtar dig skitunge!!!!!!!!!!!

2010-05-03 @ 20:28:15
Postat av: Cornelia

hahhaha!

2010-05-05 @ 10:22:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0