Men heeeej!

Jag vet att jag är sopig på att uppdatera. Men ärligt talat så är det så pass mycket att göra här att jag måste planera för att ens hinna tvätta håret emellanåt..

Nu sitter jag på min balkong i nya lägenheten med en pepsi light och hade det inte varit becksvart hade jag nog njutit av min underbara HAVSUTSIKT också. ;) 

Har det galet bra ska ni veta!! L Y C K A <3

Vet att ni funderar över oroligheterna i Kairo, men här är det hel-lugnt. Vi ställde in Kairoutflykten jag skulle ha varit med på imorgon men annars påverkas vi inte alls! Vi får se om det blir värre i och med att parlamentsvalet drar igång här snart men ärligt talat så tror jag att vi inte kommer att känna av det heller. Och lika bra är väl det. 

Vad har hänt då? 
Jag har försökt att njuta så mycket jag bara har kunnat av att vara nära mina vackra här. Så en myskväll med Linda på balkongen med levande ljus följt av en övernattning med skitsnack halva natten fick inleda veckan här! Underbaaaart <3 (Jag vill i förväg be om ursäkt för dåliga bilder men min kamera är ju kaputt nu så jag får använda mobilkameran!)



Sen har jag såklart hängt en hel del på Grand Hotel med Mathilde och hennes animationsteam. :) Lite extra den här veckan för att hon har haft ont i ryggen så efter showerna har vi haft massage-dejt på tjejtoan då jag har tryckt muskelknutar tills hon gråtit. Hemskt egentligen. Men mycket effektivt! Det är mycket bättre nu!
Nu har teamets koreograf gått och halkat på scenen också, så jag ska dit ikväll för att se om jag kan försöka klämma lite på henne också. :)



Sen har jag och Mathilde lyckats fått en ledig dag tillsammans i veckan också. Så kvällen före spenderades shotande på Papas Beach vilket innebar att lediga dagen börjades med en bakis-frukost bestående av pizza och pasta på restaurang Martini, följt av en 2,5 h nap i min säng för att sen släpa oss iväg till Hurghadas enda shoppingcenter, Senzo Muuuul! (Egentligen "Mall" men man måste uttala det "Muuuul" för att taxichaufförerna ska förstå vart man vill) Där åt vi en varsin, HELT FANTASTISK, blodig köttbit på "Jungle Restaurant" lyssnandes på restaurangens konstgjorda bäck rinnandes runt oss och utsikt över en storbildstv som visade discovery channel.


Precis så här gott var det. Får rysningar bara av tanken..
Haha. En elefant hade de utanför också, som lyfte på snabeln och lät lite otäckt emellan varven.

Vad mer?
Jo, efter lediga dagen hade jag Luxor utflykten, så efter att ha avslutat kvällen på Senzo med ett biobesök gick jag och lade mig vid 01, ställde klockan på 03:10 och gjorde en KILLER-utflykt! Nej, ärligt talat så var jag riktigt bra. Allt gick som det skulle och nu börjar man ju faktiskt kunna Luxor så jag fick briljera lite. Avslutade som vanligt turen med en quiz för att gästerna skulle få känna att de faktiskt lärt sig lite grann under dagen och finalen blev som alltid utslagsfrågan: "Hur gammal är jag och vilken stad i Sverige kommer jag ifrån?"
Och den här veckan tog de nog ändå priset i åldersfrågan. Dagens medel: 26,5 år. Okej. Och tanternas reaktion på avslöjandet om min riktiga ålder är alltid lika rolig! De tror ju på riktigt att jag antagligen har samma åldersnoja som dem har och tar illa upp så efteråt kom 4-5 tanter fram och ville bara förklara att det VERKLIGEN inte var utseendet de gått på när de gissat, utan att jag verkade så "mogen och påläst".. Mhm. Jojo. Men då vet jag. ;)

Nu ringde precis Linda också, hon ska äta sushi nu, sen ska vi nog ha lite mys hos henne innan jag måste dra iväg till Grand Hotel för Christinas massage-stund.



MEN ÅÅÅH! Kollade precis mejlen och hittade ett mejl med överskriften "Horus-gruppens mailadresser".
Första meningen:

"Hej på er i Horusgruppen.
Översänder härmed våra respektive mailadresser för ev. utbyte av info och bilder."

Fantastiska människor!

Har jag sagt att jag älskar er idag? <3

Kommentarer
Postat av: Marte

Haha älska tanternas reaktion efter avslöjandet av åldern. P.s lite avid över elefant mötet!

2011-11-21 @ 19:43:36
Postat av: Papps

Åh vad roligt med en uppdatering! Pappi is happi!

Du, det ser lite svalt ut på bilderna - vad har ni för temperatur egentligen?

Vad är det som ballat ur i kameran?

Har du tappat den när du varit ute och ridit kamel?

Eller är det nått elektroniskt?

2011-11-22 @ 07:31:32
Postat av: Faster Kajsa

Det är gott att höra att Du är trygg. Fortsätt med det. Vi oroar oss förstås, så jag kommer att kolla in hos Dig ofta. Kram, kram från faster Kajsa.

2011-11-22 @ 21:37:01
URL: http://corneliaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Cornelia

Pappa:

Det är rätt kallt. 25 grader dagtid. ASKALLT kvällstid.

Tror det är någon skit i linsen för den vill inte öppna sig över huvud taget. Ska lämna in den snart!



Faster:

Mysigt att du hittat hit, jag ska försöka uppdatera oftare! Krama alla hemma från mig! <3

2011-11-24 @ 19:35:00
URL: http://corneliaaxelsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0