Pasta, Pippi och Polisen

Nu var det länge sen jag skrev igen, vilket innebär att det finns mycket att uppdatera er med...
Skulle ha uppdaterat redan i tisdags, men då fungerade inte blogg.se som det skulle, och jag kunde inte logga in. Sen kom jag hem sent från Lukasgården igår kväll (00:15), så då passade det inte heller.

Okej, jag börjar i ordning med Tisdag:
På förmiddagen träffade jag en av de svenska tjejerna, Elisabeth, på stan. Vi promenerade runt i ett par timmar, drack cappuccino och hade det allmänt bra. :) (bild finns här: elisabethinitaly.wordpress.com/2010/02/09/ )
På kvällen bytte jag roll med mormor och Silvia och lagade maten. Det låter kanske inte om någon jättehappening eftersom det händer rätt som det är, men den här gången slog jag på stort och gjorde egen, hemgjord pasta! Två sorter dessutom. En tagliatelle åt barnen på ägg och vanligt mjöl, och en åt oss vuxna på vatten och fullkornsmjöl.



Onsdag:
Förmiddagen spenderades hemma med en sjuk Luna (igen!). På kvällen passade jag på att komma ur huset en stund, och åkte till Lukasgården för en "ungdomsträff". :) Lika trevligt som vanligt med fika och prat, och som vanligt drog det över tiden så istället för att lämna stället vid 21 (när det egentligen tar slut) tror jag vi gick vid 22:30. Fick vänta ett tag på buss och metro, så var inte tillbaka vid bilen förrän kvart i tolv. Där möttes jag av en mindre trevlig överraskning...
Jag ser på håll blåljus i närheten av där jag parkerat bilen och blir lite stressad. Värre blir det ju närmare jag kommer och inser att det är en polisbil med två poliser vid min bil. FAN. Jag visste ju att jag inte gjort en laglig parkering, men hade varit noga med att inte stå i vägen för något, så att ingen skulle ringa trafikpolisen. Tyvärr hade någon annan inte varit lika noga som jag, utan parkerat framför min bil och därmed blockerat en grind helt och hållet. Alltså: En mycket irriterad kvinna kom inte ut med sin bil och ringde trafikpolisen. Jag kom tillbaka först och fick såklart skiten för det. Behöver jag nämna att stämningen var något hätsk? Efter att ha blivit utskälld efter noter av både polisen och fyra temperamentsfulla italienskor och bett om ursäkt till alla inblandade, fick jag i alla fall åka hem. Vilken pärs. Hoppas nu bara att det inte dräller in en böter i brevlådan...

Torsdag:
Har samlat mig efter gårdagens kvällsdrama och hade en jättemysig morgon med glada barn (plus att jag fick gå och lägga mig efteråt så jag är nu utvilad). Emma hade maskerad i skolan idag, och skulle vara Pippi. Jag fick äran att vara ansvarig för hår och smink. Gissa om hon blev söt? ;)


Tre sammanfattade dagar! :)

Jag återkommer. <3

Kommentarer
Postat av: Martine

Hahha, låter som du har haft ett par bra dagar, undantag incidenten med polisen.. haha jag skulle vara livrädd om jag fick skäll av italienska polisen plus massa kärringar.. haha:D hoppas det går bra och du slipper böter!

2010-02-11 @ 17:36:13
Postat av: mamma

du förstod väl inte ett ord italienska när de skällde på dig????

2010-02-11 @ 18:09:30
Postat av: Ia

Vad grym du blivit på att laga mat, I´m impressed =)

Håller med Martine, läskigt värre med polis-grejen. Hoppas verkligen att dom bara ville "skrämma" dig o skippar böterna!

Avslutar med ett litet önskemål, mer bilder på stan, omgivningar folk..ALLT förresten haha ;)

kram o puss



2010-02-12 @ 02:56:18
Postat av: Cornelia



Okej Ia, jag ska jobba på detta. ;)

2010-02-12 @ 12:09:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0