SÖNDAG

Heej! :) Cornelia har tröttnat lite på att blogga så jag (Evelina) fortsätter att hjälpa henne lite.. Ni får peppa henne lite genom att kommentera något kul! haha

Vi gick upp vid 8.30 för att hinna med bussen som går 10.00, men icke.. vi (läs Cornelia) är otroligt långsamma på morgonen så det fick bli bussen som gick 10.30 isället.
Planen var att se Basilica di San Pietro in Vaticano (peterskyrkan) men det var sjukt mycket folk där av någon anledning så vi gick till ett fik istället och tog en latte.





Efter latten fortsatte vi att gå, och gå och gå lite till. Vi har gått hur mycket som helst idag och runt i cirklar. Vi gick tills jag fick panik av att jag hade så ont i fötterna, då var vi tvungna att stanna för att äta och bara sitta en stund. Maten har iallafall än så länge bestått av pizza och choklad. Vi åt lite pizza på två olika ställen för att prova  olika restauranger, jag fick prova min första pizza med potatis vilket var mycket godare än vad jag hade förväntat mig! :)
För att ni ska förstå hur mycket vi har gått idag så har vi ritat ut våran rutt på en karta :)


kartan (det kanske ser lite ut men vi har alltså gått flera varv!)

Nu ska Cornelia blåsa håret och sminka sig för vi ska ta bilen till Cornelia (området) och äta middag på en mysig restaurang! Vi lägger upp ett kort inlägg till ikväll med bilder från kvällen :)

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Pappa

Hmmmmm, testa restauranger genom att äta pizza?!?!?!?

2010-03-21 @ 20:20:42
Postat av: Martine

Bra att du bloggar åt henne Evve,och skräll att cornelia är seg på morgonen;)



Men ni verkar ha det bra där nere,är lite avis på er!

2010-03-21 @ 22:29:27
Postat av: Ia

Håller med Martine, gött att du styr upp bloggandet lite Evve ;) För övrigt så älskar jag bilderna! puss på er

2010-03-22 @ 03:23:23
Postat av: Pappa

Det var ingen dålig promenad, vet ju hur långt det är mellan de olika delarna av stan.

Jobba på med promenaderna! sitter bra i ben och rumpor på latisar.

Puss, papps

2010-03-22 @ 07:55:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0