HRG imorgon!


Nu ni, mina vackra i Hurghada, är jag snart tillbaka! (:


Jag saknar er så jag dööööör. <3 <3 <3 Känner mig lite dramatisk idag. Men inget jämfört med mina gäster...

Kommer ni ihåg hur jag skrev i början på veckan att jag var lite orolig för att vissa i gruppen kändes hemskt svårflörtade? Jag blev ju varnad av Veronica för att jag skulle få ett par äldre damer med hyfsat kort stubin... Men så har det ändå visat sig att vi har haft en himla mysig vecka, mycket skratt och fina ord, och så avslutas det med ett "hejdå-möte" ikväll, och jag lovar, jag är fortfarande i chock. Jag håller ett liten improviserat tacktal till mina 18 gäster och halvvägs igenom inser jag att 4 av tanterna sitter och gråter (!?) w t f . Ja, svårflörtade, my ass. När ska man lära sig att sluta döma efter första intryck? De stämmer ju för i h-e aldrig.



Det har faktiskt varit en rätt så krävande vecka, trots att den har varit bra. Det är ju som såhär, att väljer man att jobba för Solresor, har man en medelålder på gästerna som ligger runt 60, och många är mycket äldre än så. Och det är alltid någon/några i gruppen som kör sitt eget race, vet bäst, kan allt och är helt orädda för att halta ut på stan på egen hand (och lämna mig och Youssef med magsår). Det finns också alltid någon som tenderar att plötsligt försvinna spårlöst i ett tempel smockfullt med folk, gärna innan vi hunnit bestämma mötesplats och tid. Helst av allt väljer de här pigga 80-åringarna att strosa iväg sjävla i  Karnaktemplen. 25 hektar pelare, pyloner, kapell och sidorum. Fantastiskt. 



Det är så många gånger vi har fått planera en strategi i förväg för dagen...

Jag; "Okej Youssef, vi gör så här. Jag ansvarar för att hålla ihop gruppen i övrigt om du punktmarkerar de som tenderar att vandra iväg."
Youssef; "Men då ser du till att alla som vill får ett toalettmynt innan vi går tillbaka till båtarna"
Jag; "Absolut. Och sen går du längst fram och jag längst bak i gruppen när vi går ut så att inte vi tappar bort någon i bazarerna."
Youssef; *suck* "Mashi.." (Okej på arabiska) "Och just det..."
Jag; "Vad? Har vi glömt något?"
Youssef; "Vi ber chauffören att släppa av oss i stan och skickar iväg gästerna till båten, så att vi kan köpa knäckebröd till Margareta (glutenallergisk) och pistagenötter till Siv (går på LCHF-diet)"
Jag; *SUCK* "Mashi.."

... och andå har detta inte alltid räckt utan det har trots våra ansträngningar, slutat med att jag har fått skicka in en svärande Youssef bland hoperna av turistgrupper för att leta reda på de två som fortfarande saknas oss, 15 minuter efter avtalad tid.

Men trots att vi ett flertal gånger denna vecka varit helt säkra på att vi skulle behöva skicka tillbaka färre gäster till Hurghada än vi fick hit, så har det varit en helt underbar vecka om man ser till helheten. Vi har haft supermysiga gäster som uppskattat vårt jobb, klappat på kinden, kramat och uppmuntrat. Vi har haft väldigt trevligt tillsammans och upplevt och gjort ofantligt mycket. Och jag kommer att sakna dem.

Hur var det nu då? Just det, VÄRLDENS BÄSTA JOBB hade man ja. :)

<3



Kommentarer
Postat av: Ia

Du skriver väldigt underhållande och bra, tack för att du uppdaterar oss! =) puss

2011-11-14 @ 21:33:59
Postat av: Pappi

Klart synlig klädsel!

Ett under att dina gäster kan tappa bort dig!

Det är kul att läsa dom korta beskrivningarna av hur vardagen är, himla underhållande och bra sätt för oss att få en bild av vad ni gör!

Hoppas att du får lite "fun time" med HRG-gänget.

2011-11-16 @ 07:24:42
Postat av: Batros

Älskar den nya uniformen! Ta med ett gäng med sånna tillbaka till AYT i vår...tamam? =)

2011-11-17 @ 13:27:08
Postat av: Cornelia

HAHA! Självklart Bea.. Dealen blir som följer; Återvänder jag till AYT packas det ner 25 gula galabeyor. ;)

2011-11-19 @ 12:01:32
URL: http://corneliaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Sofie

Hej!

Att jag missat denna trevliga och underhållande sida! Det tog mig sisådär bara en 20 minuter för att uppdatera mig från starten....

Du verkar ha funnit dig tillrätta i din solskensgula roll :)

Här rullar vardagen på med jobb och renovering (längtar efter inflyttningsdagen!).

Annars börjar längtan efter 6 mars att tillta, den lilla gör sig påmind dagligen med intensiva rörelser.

Hoppas på fler kreativa inlägg :)

Kram från din kusin-vitamin

2011-11-19 @ 20:13:52
Postat av: Faster Kajsa

Hej gumman, Du håller verkligen igång. mycket trevlig läsning:) Var försiktig och sköt om Dig. Kram från faster:)

2011-11-20 @ 18:10:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0