Andra veckan på M/S Lady Mary


Vart börjar vi? Länge sen nu.

Vi tar det i bildtexter..


Veckan har rent allmänt inte varit särskilt tung. Många lediga eftermiddagar på soldäck! Läst ut en bok för första gången på säkert sju månader. När hade man tid med sådant senast?

Vi har blickat ut över Nilen och Nassersjön från Höga Dammen i Aswan.


Grupp Horus har denna vecka bestått av tre underbara pensionärer med ett genuint intresse för historien, landet, folket, religionen, maten, blommorna... det mesta egentligen!


Vi har åkt motorbåt mellan dammarna och de nubiska byarna.


Vi hade ännu en galabeakväll där jag träffade en jättemysig kvinna från New York, Cindy, som hjälpte mig i mitt extraknäck som animationsguide kvällstid. Vi dansade oss svettiga till Macarena, Waka Waka med flera för att få igång de gamla britterna på båten.


I Kom Ombo hade vi en ledig kväll då jag följde med egyptologerna och rökte vattenpipa. Hittade också en buffelbebis att mata!


Passat på att bara njuuuta av den här underbara naturen vi åker i. Nilen <3


Haft en del fritid att promenera runt i Luxor.


Min bildsköne egyptolog Youssef har varit världsbäst under veckan och lärt mig mer än min hjärna orkar spara om den faraoniska historien. Och när jag tröttnat på att lyssna på information om tempel, gudar, traditioner och politik roade jag mig med att ta vackra bilder med fish-eye-inställning. HAHA! Jag lovade att inte lägga upp dem på facebook, men han vet ju inget om min blogg. :D


Jag hade också turen att få träffa min älskade Lindi i Karnaktemplen idag! Hon kom den här veckan och det ska bli så underbart att komma tillbaka till Hurghada imorgon och bara kramas/prata/hänga/uppdatera varandra om allt som hänt sen Alanya! Egentligen var det väl inte "tur" dock. Jag och Youssef visste att gruppen från Hurghada skulle komma senare än oss, så vi tog en nästan dubbelt så lång guidad tur i templen än normalt och gav de massor av fritid sen för att Lindi skulle hinna dit! :)


Sen avslutade vi veckans guidning med det obligatoriska glädjehoppet i Luxortemplet. En ny tradition jag har infört. De var lite oroliga över detta tidigare när jag nämnde mina planer, skyllde på dåliga knän och brist på spänst, men jag tycker det gick hyfsat bra. :) Skrattade gjorde vi i alla fall!

Kommentarer
Postat av: mamma

men hur gick det då?..... med de gamla britterna, fick ni igång dem?

2011-10-16 @ 18:21:34
Postat av: Cornelia

KLART vi gjorde! Börjar bli proffs på det där med animation ska du veta. (Trots min uppenbara brist på taktkänsla)

2011-10-16 @ 18:48:39
Postat av: Evelina

hahahah, du är så jävla sköön! Buffelbebisen såg gött psyk ut i alla fall..

2011-10-16 @ 20:15:36
Postat av: Martine

Älska buffelbebisen!

2011-10-16 @ 21:23:02
Postat av: Ia

Vad härligt du verkar ha det Cöörn! =) PUSS

2011-10-17 @ 04:54:18
Postat av: Jenny

hej cornis! du verkar ha det underbart=) går det bra? kul att lindihopp har kommit också, saknar er. Njut av tiden vännen. puss

2011-10-17 @ 11:22:19
URL: http://hippieflumochkontrollfreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0