Underbar vecka!

Jaaa! Heeelt fantastisk vecka i Hurghada!! Har fått massor av kvalitetstid med min älskade Mathilde, vilket verkligen inte hör till vanligheterna. Har därför inte hunnit uppdatera här.. Men vi gör som sist, eftersom min underbara mamma, som dessutom nog står för 80% av mina sidvisningar, tyckte att det var så mysigt. :)


ÅH! Mina vackra två. Har sådan enorm tur att ha dem här hos mig. Här laddar vi inför att se på Mathildes Mamma mia show på Grand Hotel, första kvällen tillbaka från Nilen.


Som alltid var showen underbart mysig, och Mathilde fantastisk som Sophie! 




Dagen därpå passade vi på att gå ut och äta lite "lyxigare" lunch i Marinan.
Tyckte tyvärr dock att det var en bra idé att specialbeställa min tonfisksallad:

Jag; Can I have some feta cheese on my salad as well?
Han; Eh, cheese on salad?
Jag; Yes please, FETA cheese.
Han; Mozarella cheese?
Jag; *suck* Fine, mozarella. Thank you.

Så jag och Linda tar en varsin likadan sallad och in på bordet kommer en skål med ugnsbakad tonfisksallad täckt med smält ost. snusk.

Efter denna hyfsat misslyckade lunch fick vi då kompensationsfrossa i glass/våfflor/smoothies/kaffedrinkar på caféet brevid. Det var fett gott i och för sig.


Och precis som vanligt har jag spenderat kvällarna  med att först titta på Mathildes shower, applåderat mig svettig, gått tillsammans med henne och hennes mys-team och druckit Stella på baren brevid och sen dansat på Papas. Ovan: Ett jävligt taggat Dream Team <3


Min personliga energikälla. (: Bellissima...


Hade en ledig dag på stranden ensam också, fantastiskt skönt. Sov/solade/pluggade Luxor-overday-utflykten som jag skulle ha dagen därpå.

Men istället för att ta en tidig kväll så hade jag och Mathilde, för första gången på sju veckor (!), chansen att umgås före klockan 01:00, så vi tog vara på kvällen och började med en underbar sushi-middag, följt av en shoppingtur, avslutad med en skitprat och kaffe på Costa Coffé. Underbart!


Efter vår myskväll sov jag 3 h och 15 min för att sedan lämna Hurghada 04:15 för att visa mina 29 gäster underbara Luxor! Det gick super, och jag hade en verkligt inspirerande dag, där allt bara... klaffade! Kom tillbaka till Hurghada igen kl 23:00 och bad chauffören att släppa av mig på Grand Hotel (som vanligt)...


...och där satt jag och bara myste medans jag tittade på team RSH enjoy:s nattliga träning. Vid 01:00 var den slut och då tog vi vår obligatoriska Stella innan vi tog en taxi hem till mig. :) Dagen därpå var jag ledig igen, så jag passade på att följa med Mathilde till jobbet...


Började dagen med morgongymnastik på stranden, för att sedan vara med på vattengympa, salsakurs och boule. Allt lett av animationsguiden ovan (som här vrålar något i stil med: GUTEN MOOORGEN! Alles gut? WOOONDERFUL!). :) Mycket härlig dag!


Mellanlandade sedan på kontoret en sväng på lediga dagen för att fixa med (den fruktade) veckoredovisningen) och där var stämningen lite tryckt ärligt talat. Man känner det bara genom att titta på den här bilden, aight? Jag kom in och bad lite försynt om att få låna en penna och tog den här bilden precis efter att Louise kastat en penna LITE för hårt på mig från andra sidan rummet. ;) Team HRG <3


Vi avslutade kvällen på topp rent stämingsmässigt. Spelade ölspelet samtidigt som vi i början av kvällen delat ut två "Knäppgök"-kort till var och en. Ni vet där man får helt sinnessjuka uppdrag man ska genomföra utan att de andra förstår att det är uppdrag. Hm. Jag tror nog ändå att min måste ha varit bäst ------>


Efter att den danska vodkan flödat genom diverse dricklekar bestämde vi oss för en fotopaus där vi skulle försöka att hänge oss fullständigt till vissa bestämda sinnesstämningar. Och här börjar kvällen att spåra lite, så för er som börjat tröttna på det här inlägget, kan jag råda er till att sluta läsa/titta nu, för nu har jag bara utfyllnadsmaterial utan allmänt intresse kvar att visa. 


Louise ( Förvåning )

Lindi ( Ilska )

Vi ( ? )
Fotografen; Okej tjejer, nu vill jag se något riktigt otäckt här, tänk tvångströja, tänk anstalt, tänk... tänk något man VERKLIGEN inte vill möta i en mörk gränd!


Avslutades med lite (sopig) biljard och (ännu sopigare) dans i Marinan iklädda våra fantastiska Donken-t:shirtar.


En vecka fylld av LIVSGLÄDJE! Skratt från hjärtat, kärlek i överflöd.

En underbar vecka.

Tack ! <3

Kommentarer
Postat av: Evelina

Men MYYS! du och Linda ser ju lika psyk ut som buffelbebisen så jag skulle säga att ni lyckades väldigt bra!

2011-10-26 @ 00:19:23
Postat av: Martine

Mysigt inlägg! jag har bara en fråga, vad gör du på den stora gruppbilden? Du gapar och sitter som du ska gå på toa:P

2011-10-26 @ 10:44:26
Postat av: Jenny

Åhhh men älskade vänner. Underbart att få se hur ni har det! Älskar era T-shirts ;)



Ta hand om varandra, så kanske vi ses snart <3

2011-10-26 @ 12:49:37
URL: http://hippieflumochkontrollfreak.blogg.se/
Postat av: mamma

haha....precis vad jag behövde idag:) puss!

2011-10-26 @ 18:27:02
Postat av: Evelina

hahah, ja vad gör ni egentligen på gruppbilden?!

2011-10-27 @ 17:42:11
Postat av: Cornelia

Min grupp döptes till "Horus" (som alltid) och det var så jag ropade på dem hela dagen. Så här tar vi avslutningsbilden och räknar ner (samt vrålar);

1..

2..

3..

HOOORUUS!

2011-10-30 @ 09:54:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0