Fredag, lördag, söndag och måndag

Vi kör i kronologisk ordning helt enkelt. Lättast så!

Fredag kväll gick vi ut! Med "vi" menar jag då: Jag, Ia, Zandra, Armando, Lovisa, Louise, Elin, Alessandro och Alessandros kusin (som jag faktiskt glömt namnet på). Vi började på en pub i Trastevere och drog oss till Testaccio vid ungefär ett. Där spenderade vi ett-par-fyra timmar med att dansa. Mycket lyckad kväll, om än dock ganska lång. Jag tror att vi kom fram till att vi lade oss för att sova vid 07:40 på lördag morgon.


Därav blev det en lugn lördag för återhämtning. Gick från hotellet vid typ ett och åt på en prisvärd restaurang nära Piazza Navona. Satt där ganska länge och sen gick vi tillbaka till hotellet igen. När jag kom hem på lördagskvällen var jag så trött att jag gick direkt och lade mig, vid kanske tio, sov tretton timmar, och var fortfarande trött när jag vaknade...

Söndag blev det ju fotboll! Herremingud, det var intensivt. Med en massa kravallpoliser, brandmän och avspärrningar. Blev faktiskt lite obehagligt ett par gånger, men inget värre. Någon tuttade eld på en bil utanför arenan, och det var allmänt oroligt mellan fansen, så polisen spärrade av lite överallt, men vi klarade oss undan kaoset i alla fall. Fick höra i efterhand sen däremot (av mamma dessutom) att några hade blivit knivskurna efter matchen. Stämningen på stan efter matchen var ju oslagbar i alla fall! Roma vann ju, så det firades friskt på gatorna! :)





Idag hann jag in till stan en sväng också! Ia och Zandra är ju fortfarande kvar pga av askan. Idag var det dessutom underbart väder så vi lade oss och solade i Villa Borghese parken. Lovely!



PUSS!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0