Glad Påsk!

Idag började påskfirandet här! Men vi tjuvstartade redan igår och spenderade påskafton på Lukasgården med en riktigt svensk grillning ute i trädgården. Sen hade Susanne (hon som håller i våra onsdagsträffar) suttit uppe hela natten för att fixa en mycket avancerad "gissa introt"-tävling med följdfrågor. Jag kom sopsist tyvärr... Tur att jag (oftast inte) är en dålig förlorare... ;)
      
       

Men som sagt. Det är idag man börjar fira här, så idag blev det påsklunch med familjen plus barnens faster och kusiner!

PÅ MATSEDELN:
1. Bruschetta, en blandad sallad (som jag bidragit med) och salami
2. Pasta med körsbärstomater kryddad med vitlök och svartpeppar
3. Matpaj med kronärtskocka och ost
4. Glass-/moussetårta med söt pinjenötssås

Ja, behöver jag säga att det var gott? Saknade dock sillen... :/

Vid sexsnåret träffade jag Armando och Lovisa på stan för en apertivo med några drinkar. Det blev en tidig buss hem, för att ladda för morgondagens jätte-påsk-kalas med hela släkten här till lunch. :)

Ska försöka låna Silvias kamera imorgon, för bildbevis till bloggen sen. :)

<3

Kommentarer
Postat av: Pappa

Å - va' mysigt med grillkväll!

Lukasgården är ju en riktig pärla!

Gick den ospecificerade köttbiten du hittade i frysen att äta?

Vi ska prova att grila ikväll tänkte vi, det ligger en lammstek i kylen.

Det ska bli spännande att höra hur dagens påsklunch avlöper för er. Och mamma vill nog veta i detalj vad ni ätit sen.

Blogginlägg utan bilder från lunchen ses inte med blida ögon...

Vi hörs,

Puss, papps

2010-04-05 @ 09:01:38
Postat av: Evelina

Hahaha, dålig förlorare är du allt i labyrint!! ;) <3

2010-04-05 @ 14:43:38
Postat av: Ia

Myspys! Nu är det bannemej inte långt kvar tills jag dyker upp =) Vad har ni för temperatur nu? Vad behöver man för jacka tro? ;)

Hahaha..garvar åt Evves kommentar om labyrint (är benägen att hålla med;)) kramar!

2010-04-06 @ 09:49:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0