Fredagsmys

Silvia och Silvio var ute och åt middag i går kväll, så jag var hemma med barnen. De lade Luna innan de gick så jag hade bara fyra stycken att hålla reda på. Jag hade laddat med tre påsar godis, en påse chips och en flaska koffeinfri cola. Innan de gick fick jag uppmaningen: "MAX fem godisbitar per person nu! Annars får de ont i magen." Eller inte... ;)
Jag delade upp godiset så att alla fick en varsin liten plastmugg med godis, garanterat mer än 5 per person, men ändå verkligen inte mycket, med svenska mått mätt. Både Edoardo och Giorgia reagerade med en tappad haka och Edoardo frågade till och med: "Men Cornelia, får vi verkligen äta så mycket godis?". Stackars barn säger jag bara. Tänk att växa upp utan godisfrosseri om helgerna.
Kan nöjt berätta att ingen fick ont i magen, alla låg i sina sängar i tid och allt godis var uppätet efter ett RIKTIGT fredagsmys framför Pippi Långstrump.


På Supermarket och handlar godis med de minsta.

Var och simmade idag också! Insåg hur mycket jag har saknat det, så jag köpte ett sådant där svindyrt tiokort ändå! Ska ju bara simma en gång i veckan, så det räcker ju till i maj. ;) Jätteskönt, men asjobbigt. Tur att jag har gjort 50 armhävningar om dagen i tre veckor, annars hade jag aldrig orkat hålla på i en och en halv timme. Har fett ont i mina triceps nu däremot. Usch, ser inte fram emot morgondagens träningsvärk.

Spelade in en jättemysig video av Emma och Luna när de sjunger och dansar alldeles nyss. Tyvärr vet jag inte hur man gör för att lägga upp den på bloggen. Om jag har fattat det rätt måste man lägga upp den på Youtube och krångla först... Får se om jag orkar ta tag i det någon dag...

Pusss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0