Hemma med sjukt barn

Har varit hemma med Luna i två dagar nu, och hunnit dra på mig samma förskylningssymtom som hennes.
Borde nog ha mer bacillskräck än jag har i det här huset...

Igår bakade vi kladdkaka, den blev fin! Inte alls samma temperatur och tid i en gasspis, men med lite flyt så går det.


Kvalitetskontroll

Idag gjorde jag en tonfiskpasta till lunch, som till och med blev god, och kände mig som en riktig husmor. Ska bli skönt med helg, komma bort lite från hemmafrukänslan... :)

Jag var på ungdomsträffen igår också! Fika och sällskapsspel stod på schemat, och nu pågår seriös planering inför helgen genom trådar på Facebook. Hoppas att det blir något av dom, och att jag är frisk imorgon!

KRAM


Kommentarer
Postat av: Pappa

Det där med förkyningar är ständigt återkommande när man har små barn omkring sig.

Hoppas verkligen att det släpper nu innan helgen.



Kladdkaka var väl en bra grej för familjen, lite kul at du får jobba med gasspis - det bir som du märkte en viss skillnad!



Sen kan man undra hur många godisbitar kvalitetskontrollen motsvarar. Fast där nere räknas väl inte bakverk som godis, inte så sött... ;-)



Ha en bra dag!



Puss, papps

2010-01-29 @ 08:03:16
Postat av: Martine

Hahaha, det är bra att dom kvalitetstestar, bra att lära sig sånt i tidig ålder;) .. aah husmorkänslan kanske kan vara skönt och slippa en liten stund, så ut och ha kul med de svenska tjejerna i helgen nu! puss och kram!

2010-01-29 @ 12:30:05
Postat av: Ia

Krya på dig o ha så kul i helgen gumman! puss

2010-01-30 @ 03:24:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0