Kanelbullar

Igår var jag duktig och bakade bullar åt Silvia, som bett mig att baka några att ta med till hennes jobb. Fick göra dom utan pärlsocker eftersom jag inte har hittat det i pastaland, utan strödde över hackad mandel istället, men det blev gott ändå. :) De var jättepopulära, men mest bland de vuxna eftersom som dem "inte var så söta", WHAT? Jag drar slutsatsen att i Italien är SÖTT=NUTELLASOCKRIGT. Och eftersom mina bullar tydligen inte är så söta så har jag tagit fram sex stycken för tining nu efter middagen för att Silvia, Silvio och Mariella (mormor) ska ha till frukost imorgon. Ja, observera: kanelbullar till frukost.



Linslusen krävde att få vara med på bild.

Annars har det inte hänt mycket. Luna är lite sjuk, feber och öronsmärtor, så min uppgift under eftermiddagen blev att försöka hålla henne sysselsatt så att hon inte började gråta. Tyvärr gick det bara till en viss gräns (gränsen nåddes när jag tvingade i henne middag) sen panikgrät hon konstant tills hon somnade i min famn av ren utmattning. Hoppas att hon mår bättre imorgon...


Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, är ser man. Vi har uppenbarligen olika referenser för uttrycket sött.

Men det var roligt att dom gillar kanelbullar.

Det käns som en väldigt "svensk" företeelse.

Du får berätta för dem att vi har "Kanelbulens Dag" den 4:e oktober. Kanelbullen är tydligen en verklig symbol för "hembakt bröd" i Sverige.

Tråkigt med Luna, vi vet hur trist det är med barn som har öronont. Bra gjort att hon fick somna i armarna på dig när hon var så ledsen. Det är stort!



Lavv joo!

Puss, papps

2010-01-26 @ 11:23:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0