Klant.

Okej, nu kommer mamma och pappa att sucka, men de bilder jag tagit från middagen kan jag inte lägga upp för jag hade inte minneskortet i när jag tog dem. Och ja, jag skäms lite.
Men typiskt mig, så vad gör man?
Jo, jag började bläddra igenom de korten jag tagit tidigare för att hitta något kort värt att lägga upp. Då hittade jag typ 30 bilder jag inte visste att jag tagit. Det visade sig att det hade jag inte heller. Jag misstänker Giorgia... Tyvärr fanns det inte EN som var användbar. En är tagen på någons strumpor, en annan på tv:n, en på skåpluckorna i köket och en ner i toaletten. Sammanfattat: Det blir bildfritt idag! 

Okej, det jag skulle ha visat var middagen, för idag åt vi stekt kött med kokta kronärtkockshjärtan. Köttet var det som var värt att ta kort på. As-stora var dem, stekta och upplagda på en vanlig tallrik hängde de över kanten! De såg inte så goda ut, eftersom hon stekt de i endast salt! Väldigt nyttigt och gott var det däremot. :) Det var nötkött vi åt, men inte från vilken ko som helst, utan från en TOSCANSK ko, vilket innebär att det blir en delikatess (Jag fick en giftig blick av Silvia när jag igår ryckte på axlarna och sa "ko som ko eller?").

På söndag är det jag som lagar maten. Det blir älgkött med ugnsrostade grönsaker och smörstekta kantareller. :) Muuuums. Känner mig lite pressad i situationen dock. När det är första gången de äter älg, vill jag att det ska bli gott. Håll tummarna för mig på söndag kväll!

Imorgon ska jag ut på stan och kolla rean. Uppdaterar imorgon kväll. (MED BILDER)

God natt!

Kommentarer
Postat av: mams

om du inte satte in minneskortet direkt så vet man inte....

2010-01-09 @ 10:55:02
Postat av: pappa

Har du kollat om bilderna finns på kamerans internminne?

Då skulle man nog kunna flytta dem till minneskortet, eller till datorn via kabel.

Puss, psppps

2010-01-09 @ 11:10:52
Postat av: Martine

haha, skulle velat sett silvias blick när du kommentera köttet.. Var den toscanska kossan godare då?



puss och kram:D

2010-01-09 @ 11:28:24
Postat av: Cornelia

Jaa, det var den faktiskt. Och ja mamma jag har provat att sätta i kortet, och nej pappa, det går inte att flytta över bilderna till minneskortet och jag har ingen sladd.

2010-01-09 @ 11:38:30
Postat av: Ia

Hihi typiskt dig jaa :) Spännande med middagen, kommer gå kanoners ska du se! kraaaam

2010-01-10 @ 05:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0