TISDAG

Hej!! :D

Vi har inte gjort så mycket idag, målet med dagen var att besöka peterskyrkan och det gjorde vi! När vi kom till Vatikanen var det fullt med folk, kön var för lång för att vi skulle vilja ställa oss i den så vi gick och tog en latte och hoppades på att kön skulle minska tills vi kom tillbaka (vilket den gjorde).
Efter inte allt för långt köande kom vi in i kyrkan och gick runt där ett varv. Vi valde att inte gå upp i kupolen eftersom vi inte hade all tid i världen på oss. Jag ville att Cornelia skulle prova bikta sig, men det ville inte hon, undrar varför? :P

 

När vi var klara vid kyrkan promenerade vi bort till en marknad och köpte korv till pappa! :) Sen delade vi på en macka och satte oss på bussen hem!

Både jag och Cornelia lider av sömnbrist haha, vi har inte sovit ordentligt på typ en vecka vilket märktes på bussen hem :P Cornelia satt hela vägen och halvsov med huvudet nickandes och verkligen kämpade för att hålla ögonen öppna! men sova kan vi göra en annan dag!!! Ikväll ska vi nämligen kolla på ytterligare en film och TRYCKA chips och choklad!!!!!

Kan även berätta att vi var ute i nån timme med barnen idag, REKORD!! :D vi spelade basket, kastade boll, gick balansgång, åkte kickboard och busade en massa! :) alla barnen + Silvia var med ut!

Sara och Giorgia har lekt en massa med mig idag, vilket inte var så lätt eftersom jag inte förstod ett ord av vad de sa. De tror att jag förstår mer om de pratar l å n g s a m t, men tyvärr så gör jag inte det :P vi lekte iallafall lite och det gick hyffsat med Cornelia som tolk, det blev dock en del missuppfatningar som när Giorgia bad mig att måla en teckning till Silvio. Jag skulle måla något maskulint, men jag målade det enda jag kan (och fattade), nämligen en prinsessa! Men annars gick det bra, de har väldigt bra tålamod och är bra på att gestikulera :)

Vi avslutar med en bild på dagens fynd! denna gången är det mina superfina sandaler som är handgjorda i äkta skinn!!!




CIAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0