Nu går det sådär alltså.


I tisdags skulle jag ju åkt till Kairo men vi ställde in utflykten och istället åkte vi till kontoret på morgonen. Där väntar mejl från huvudkontoret i Malmö som på morgonen haft krismöte angående upploppen och planering inför valveckan. Då bestämdes det att vi, till nästa vecka, ställer in alla utflykter till Kairo och Luxor samt rundresan och Nilenkryssningen. Vi kan nämligen inte längre garantera säkerhet i de större städerna och vet inte alls hur det kommer att utvecklas under valet.

Vi har mer eller mindre ställt in oss på att det kommer att bli inbördeskrig och vi kommer att behöva skickas hem. Mathildes animationföretag bokade flygbiljetter åt dem igår bara utifall att. Det händer säkert inget alls dock, men det känns bättre att ställa in sig på allmänt kaos för att sedan bli positivt överraskad.

Så efter att ha haft ett eget litet krismöte över en lunch på Hard Rock Café åkte vi ut till hotellen med information om den politiska situationen och om våra inställda utflykter. Så nästa vecka är HELA team HRG 2011/12 här samtidigt för första gången. Antagligen enda gången också, för normalt sett är ju alltid 1-3 stycken ute på rundresor.

Av någon anledning tycker inte Gud Fader att vi har nog mycket att göra i och med detta utan även den här dagen börjar härligt nog med en flygförsening på 3 timmar. Självklart är det Malmö-flighten som är sen, och på det flyget sitter vår personalansvarige (Jocke) från huvudkontoret. 

Vilken underbar jävla vecka. 

Jag sitter på office och skriver detta, i väntan på att åka med min senarelagda transfer och plocka upp griniga, barnsliga gäster (som tror att det är vi som bestämt att planet inte fick lyfta på tid) och har här ingen telefonsladd så bilderna kommer upp i efterhand.. Kanske ikväll redan!

SÅ! Detta skulle alltså ha publicerats imorse, men ni får se det nu, tillsammans med bilder till. 

Flygis gick riktigt bra. Jag var på strålande humör och sådant smittar ju som bekant av sig, så dagen blev alldeles underbar ärligt talat! (LÅNG men underbar)

Så här kommer bilder med förklaring för de senaste dagarna. 

NEEEEEEJ! Det går inte att ansluta telefonen till datorn idag. Försökt i en halvtimme nu, och börjar få gravt bråttom till middagen med teamet + Jocke.. Försöker imorgon från office!

<3



 


Kommentarer
Postat av: mamma

tack underbara unge som uppdaterar oss! Om utifall att det nu måste bli en flygförsening så är det banne mig inte mer än rätt att det sitter någon från huvudkontoret med på flyget!? Det var ju dessutom bara tre timmar...Så tänker jag! Puss!

2011-11-24 @ 19:39:17
Postat av: pappi

Hur mycket av verksamheten är dom här utflykterna?

Dom som köpt biljett till Nilen lär bli lite rastlösa på stranden i HRG...



Hur långt ut från HRG "vågar ni er"?

Jag inser just att jag i princip inte vet nått annat än Nilenkkryssningar och att det finns utflykt till Kairo/Giza.

Ökentur med 4-hjuling?

vad mer?

2011-11-24 @ 23:05:06
Postat av: Ia

Usch nu blev jag orolig...sköt om dig! <3

2011-11-25 @ 03:15:13
Postat av: Faster Kajsa

Ja det är verkligen inte bara bara! Hoppas att gästerna är förstående och inte gnäller och kräver att bli utsatta för fara bara för att de betalat för resan:( Sköt om dig. Kramar kommer från Torsby:)

2011-11-27 @ 01:36:11
URL: http://corneliaaxelsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Va rädd om dig Cornelia! Skönt o höra att du har det bra, kan inte tänka mig att gästerna blir annat än glada o nöjda när de har dig som reseledare faktiskt! PUSS

2011-11-28 @ 00:24:47
Postat av: Emma

Va rädd om dig Cornelia! Skönt o höra att du har det bra, kan inte tänka mig att gästerna blir annat än glada o nöjda när de har dig som reseledare faktiskt! PUSS

2011-11-28 @ 00:25:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0