Första veckan avklarad!


Shit, imorgon vinkar jag av mina första gäster som nu ska tillbaka till Hurghada och samtidigt tar jag emot nästa gäng. Om man nu får kalla det gäng ens. De är tre personer. :)

Världens finaste norska familj har jag haft med mig under veckan! Vi hade hejdå-mötet idag och de hade med sig havrekakor, badhanddukar, norska cigaretter och wasaknäcke med brunost! (Hur fina?!)

Idag hade vi våra sista tempelbesök också. Vi började dagen med att klappa herrelösa hundar utanför Karnaktemplet och avslutade med att göra "gädjehopp" (de där man hoppar upp och slår klackarna emot varandra) i Luxortemplet. Tyvärr är Youssef en värdelös fotograf, så det ser mer ut som att vi "går på do".







Jag träffade Veronica (en kollega) i Karnaktemplet också. Som guidade en grupp med 22 blinda norrmän...
Dios mio.
<3


Kommentarer
Postat av: Pappa

Häj!



Då har du tagit nästa steg mot den grå vardagen med gamla trista stentempel i Egypten.

Är hos Farmor & Farfar denna veckan, dom hälsar.

Farmor är väldigt orolig över att det är så stökigt i landet. Det blev x-tra jobbigt för oss när vi ser att det är stökigt i Aswan.

Märker ni av något alls, eller glider ni fram över Nilen i en rosa bubbla?



Tänker på dig.

Puss, papps

2011-10-10 @ 21:42:53
Postat av: Cornelia

Hej Pappi!

Hälsa farmor att hon ska sluta oroa sig, vi har en väldigt tjock rosa bubbla här och påverkas inte alls av det som händer i Kairo. Mer än att vi ställt in Kairo over day den här veckan.:) Jag har det bara fint! <3

Krama farmor och farfar! Och tänk på mig när du sitter och fryser i skogen. Idag har vi 36 grader.

2011-10-11 @ 11:15:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0