7 dagar kvar


På väg hem från Norrland, med X2000 dubbeldäckare...

Tre dagar med farmor och farfar alltså, vilket bland annat har inneburit kräftfiske, kulturell sightseeing, havregrynsgröt och surströmming.  

...tre fina dagar sammanfattningsvis!



Okej, själva kräftfisket då. Personligen hade jag fasat lite för att behöva ta i levande kräftor, och hoppades på att kunna använda handskar. Tyvärr kom jag inte undan...

Jag överlevde dock, och tänker tillbaka på det med stolthet (och kanske ett visst obehag).

Det blev sammanlagt 121 kräftor uppdelade på 4 kok.




Men nog om den resan. Bara en vecka kvar till Rom! Ska hem och börja på lite listor över sådant man inte bör glömma... Någon som har något förslag?

PUSS


Kommentarer
Postat av: pappa

Det var inte illa!

Då har du haft en verkligt unuik vecka...

Det är synd att det blir så mycket restid för ett par dar i Ångermanland.



Din Farmor å farfar är verkligt glada över att du tog dig tid att vara med dem några dagar innan du åker.



Välkommen hem!



Puss, papps

2009-09-19 @ 20:31:10
Postat av: Martine

Jag måste säga att kräftorna ser lite skräckinjagande ut så jag är imponerad över att du vågade(tvingades) ta i dem. Puss

2009-09-19 @ 21:51:23
Postat av: Mathilda

Coolt med att fiska kräftor

Hoppas nu du får det jätte bra =D

Det är alltid bra att ha med sig resgodis (sånt favvo godis dom inte ahr utomlands) och en polo boll =P

2009-09-22 @ 22:50:48
URL: http://waltzingmatilda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Solresor - Resor med charter och sista minuten
RSS 2.0